Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.03.2009 13:30 - ФРОЙД СЕ ЗАВРЪЩА
Автор: veselinvalev Категория: Изкуство   
Прочетен: 8052 Коментари: 64 Гласове:
0

Последна промяна: 15.07.2009 19:26


ФРОЙД СЕ ЗАВРЪЩА

 

Фройд се завръща

внезапно.

На прага го  връщат

да изхвърли боклука.

 

Докато Фройд

изхвърля боклука

Психоанализ

бързо обува си гащите

и се изнизва

в Мрачно Време.

 

Психоанализ

доведен от

Мрачно Време

до прага му вкъщи.

Посрещат го

с торбичка боклук

за изхвърляне.

 

Психоанализ

анализира:

Защо изхвърлям

по това

Мрачно Време

боклука?...


Мрачно Време

ругае:

Да ти таковам

психоанализата.

Напълниха ме

с боклуци.
__________________

по идея на  zaw12929
вж. http://veselinvalev.blog.bg/viewpost.php?id=301042

 

 



Тагове:   мрачно време,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Спечели и ти от своя блог!
1. lubara - А, това не е възможно, то да не е ...
08.03.2009 13:39
А, това не е възможно, то да не е " Бумерангът се завръща " , пък ти да си го помислил за Фройд.
Лук бол, защо му е на Фройд да хвърля боклук!
цитирай
2. veselinvalev - Бумеранг
08.03.2009 13:45
Ми, Любо, как дъ ти кажъ, ду там ми стига психуанализътъ. За лук ни ся сетих. Язък за лукя. Тююю...
Пък да ти кажъ тоз Бу Мяранг лий, Бамя Ранг ли, ни гу знам. Ни е ут нашту селу. Как дъ съ върни? Кут ни е заминъл? Ъъ! Ти ми къжи?
цитирай
3. lubara - Поздрави! Честито ти 8-ми март!
08.03.2009 13:50
Веско, то виното го почнахме от снощи, та нека да не изискваш толкова сложни отговори от мен.
цитирай
4. veselinvalev - 8-ми март!!! Честит, честит, честит!
08.03.2009 13:59
Как ще те тормозя на такъв светъл празник, Любо. Наздраве! И на всички жени, които правиш щастливи!
цитирай
5. lubara - То за една не съм сигурен,
08.03.2009 14:03
пък ти - всички ! Ама да се заблуждава човек понякога е нужно!
цитирай
6. eleonoraknyazheva - След Завръщането на Фройд,
08.03.2009 14:18
очаквайте: Нова надежда за Фройд, Отмъщението на Психоанализа, Войната на боклуците. Очаквайте появата и на Дърт (ама) Ведър, БокЛюк Скайуокър и принцеса ЗаваЛия. И всичко това в една далечна галактика на Мрачното време...
Тааа-тааа-та-та-та-таааа-та- та-та-та-таааа-та, та-та-та-таааа (саундтрак)
;-)
цитирай
7. veselinvalev - ЛУКас, Джордж
08.03.2009 15:50
Ох, От ЛУКас, дойде всичко. Джордж ЛУКас. И "Междупсихологически войни"
Аз - Ни ЛУК ял, ни ЛУК мирисъл.
Само магданоз.
Веселин Вълев.
цитирай
8. diletant - Аууу, Фройд!
08.03.2009 18:14
Голяма лъжица е за дилетатската ми уста. Може ли да погледам отстрани! Обещавам да не ръся простотии.
цитирай
9. veselinvalev - Бя ти, де съй изгуби, маскара? ...
08.03.2009 18:36
Бя ти, де съй изгуби, маскара?
Заряза лодкътъ у рикъта и беж.
Кушия ли прай пак. А?
Де беши ти кът тъ няяши?
цитирай
10. diletant - Вчера писах и ридах. . . Подсмърк, ...
08.03.2009 18:39
Вчера писах и ридах... Подсмърк, подсмърк! Никуй ни мъ увъжавъ.
цитирай
11. diletant - Сега обмислям едноактна драма за ...
08.03.2009 18:41
Сега обмислям едноактна драма за дискредитирането ми в блога. За високомерието на надутите пуети...
цитирай
12. veselinvalev - Ми многу бърже избегА. Цял отбор ...
08.03.2009 18:45
Ми многУ бърже избегА.
Цял отбор благородници
строени да те посрещнат -
теб те няма. Гвардия, коне,
музика, бели ръкавици,
лампази. А diletant не пристига.
цитирай
13. eleonoraknyazheva - О,
08.03.2009 19:03
завръщането на Дилетанта.;)
Де е туй юначе,
що подсмърча, плаче?
Я да си признае,
откога си трае
и къде празнува,
ходи и лудува?;))))
Ний не сме надути,
ни високомерни,
(Веско малко лют е,
кат' му стане черно
от глупци и неразбрани
сече наред кого хване)
Инак сме си кротки,
кат' домашни котки.
Язици си чешим,
и опашки решим.;)))









цитирай
14. diletant - Елей, о, Нора, ти възлей, мой пое...
08.03.2009 19:28
Елей, о, Нора, ти възлей,
мой поетичен корифей...
цитирай
15. veselinvalev - Брех, това много възвишено, как ти ...
08.03.2009 19:30
Брех, това много възвишено, как ти хрумна?
цитирай
16. diletant - Поете, пред мощта ти веч трепеяря, ...
08.03.2009 19:32
Поете, пред мощта ти веч трепеяря,
как мога с Аполон аз да се меря?
цитирай
17. diletant - Айде без прозаически приписки, ...
08.03.2009 19:33
Айде без прозаически приписки, Ваши височества!
цитирай
18. veselinvalev - Съгласен...
08.03.2009 19:35
Съгласен. -
С туй предложение
Най-прекрасно!
цитирай
19. tili - Използвам случая
08.03.2009 19:36
да кажа "привет" на почитаемата поетическа и философско- психологическа компания. Конски Великден и 8-ми март в едно се сляха. И това ако не е диалектическо единство на противоречията - кажи му "НА ЗДРАВЕ!" :-))
цитирай
20. veselinvalev - Къде ти тук Аполон съзря. Аз виждам ...
08.03.2009 19:36
Къде ти тук Аполон съзря.
Аз виждам само
магаре и нивя?
цитирай
21. veselinvalev - Здрасти, tili, влизай тук в купо...
08.03.2009 19:37
Здрасти, tili,
влизай тук в купона
с пълни сили.
цитирай
22. veselinvalev - Тук ний в рими само ще се силим.
08.03.2009 19:39
Тук ний в рими
само
ще се силим.
цитирай
23. eleonoraknyazheva - Ще го разлея тоз елей,
08.03.2009 19:39
преди да го възлея,
не знам дали съм корифей,
обаче с глас се смея.;))))
;))))
цитирай
24. diletant - Зациклихте май с мереното слово ...
08.03.2009 19:44
Зациклихте май с мереното слово вий
или пък музата ви някъде избяга?
При нас е много просто, ний
пишем просто с мощтна тяга...
цитирай
25. eleonoraknyazheva - Привет и на Тили,
08.03.2009 19:44
с думи лекокрили.:)

цитирай
26. veselinvalev - Мотоцикъл. . . цикъл. . . цикъл ши ...
08.03.2009 19:48
Мотоцикъл... цикъл... цикъл
ши припали тоз матор,
а припалили вяднъж,
ти иди го посля дръж.
цитирай
27. eleonoraknyazheva - Мереното слово
08.03.2009 19:49
е полуготово,
полуфабрикат
без сертификат.
Музата капризна,
само хапка гризна.

цитирай
28. diletant - Започна диалога здраво, ще се по...
08.03.2009 19:51
Започна диалога здраво,
ще се потрудя аз кораво!
Че Осми март е все пак днес
на вас о, дами, със финес
поклон и здраве до амина -
щастлив съм днес сред таз дружина!

цитирай
29. diletant - Прозаичен таймаут - налага се да ви ...
08.03.2009 19:53
Прозаичен таймаут - налага се да ви изоставя... с болка....
цитирай
30. veselinvalev - Дръжки ши държиш -къде?Него н...
08.03.2009 19:53
Дръжки ши държиш -къде?
Него никой не виде
как съ скри у дълчината -
само ут аспуха къдеж -
таму дету съ нивятъ.
цитирай
31. eleonoraknyazheva - Тъй дилетанта
08.03.2009 19:56
го отнесе прозата,
а ний ще нищим пак
на Едрев розата.;)
цитирай
32. veselinvalev - Мотоцикъл. . . цикъл. . . цикъл ши ...
08.03.2009 19:57
Мотоцикъл... цикъл... цикъл
ши припали тоз матор,
а припалили вяднъж,
ти иди го посля дръж.

Дръжки ши държиш -къде?
Него никой не виде
как съ скри у дълчината -
само ут аспуха къдеж -
таму дету съ нивятъ.
цитирай
33. eleonoraknyazheva - Кен лиййййй,
08.03.2009 19:59
либу-дибу-даут-юуууу!
Кен лийййййй
да е кренвирша
или пък Народен,
все тая. Май
ще има час свободен.
цитирай
34. veselinvalev - Не щъ за гюл да ми хортуваш искам ...
08.03.2009 19:59
Не щъ за гюл да ми хортуваш
искам със матор да ми спортуваш
цитирай
35. veselinvalev - ЧАС СВОБОДЕН
08.03.2009 20:02
Часът на истината, значи,
свободен - пълен с неудачи,
кога ще ги решите тез задачи -
гранфон свири - майка плачи.
цитирай
36. eleonoraknyazheva - По талавизъра
08.03.2009 20:06
Джо Блек са блещи.
И точка сложиха,
за сцените горещи,
(те толкоз са горещи, де -
на свещи).
Матора няма да запецне,
само Фройд да не са сецне.;))))
цитирай
37. veselinvalev - Аз Фройда си го нося тук -детуй ...
08.03.2009 20:12
Аз Фройда си го нося тук -
детуй гулемия ми чук -
ей тукачката над сърцету -
ей де съ - Марийчиту, ЕмЗету -
татуировката мий цветнъ.
цитирай
38. eleonoraknyazheva - ...?
08.03.2009 20:39
Умълчаха ли се всички..?
Кърпим своите душички
не с кончета и иглички,
а с римуваните срички.
Де изчезнахте, добрички?..

цитирай
39. tili - Не спира цял ден
08.03.2009 21:58
телефона
и все приятели най-мили
от снощи придобили сили
не спират да ми честитят -
не бил е осми ден на Марта
денят на бойната другарка,
а е определен
за женски и за мирен ден.
Не зная там-във ООН-ето-
какъв процент са им мъжете,
но явно те са прогласили:
"И в ранна пролет
е време сгодно за запои."
Какво да правя - подчиних се
и даже малко понапих се
със винце бяло -"Керацуда",
защото много си го любя.
Е, за това се умълчах,
а и с поети тъй големи
мегдан да меря аз не смея,
а предпочитам отстрана -
с цигара, с чаша във ръка
да радвам морна си душа.

За смешното си стихоплетство
ви моля аз за извинение,
надявам се на продължение... ;-))
цитирай
40. diletant - Завръщам се с пресипнал глас!...
08.03.2009 22:07
Завръщам се с пресипнал глас!
Простете ми - ви моля аз.
цитирай
41. diletant - Към вас от вчера имам грях, дет блога ...
08.03.2009 22:13
Към вас от вчера имам грях,
дет блога грозно усмърдях.

Но вече скверното ми слово,
не ще да чуете отново.
цитирай
42. eleonoraknyazheva - Я, виж ти, народът май не спи.;)
08.03.2009 22:50
А моя милост филма си доглежда,
за една булка черновежда,
и влюбен в нея серафим.
Морфей заплита свойта прежда -
от сънища море безбрежно
зове ме: хайде с мен, да спим! ;)))
Лека нощ, банда.

цитирай
43. tili - Пoнеже Валентин ми каза "Хайде,
08.03.2009 23:53
включи се и ти със нас в купона"
и тъй като съм стара рокаджийка,
отрасла с Елвис и със Бийтълс,
реших по изключение да дойда.
Отдавна съм си набелязала аз Вълев
като душа на мисълта ми сродна,
но и със ръчички леко треперливи,
защото казах ви, че къркам "Керацуда",
прелистих Blog.Bg набързо и "Носталгия" на diletanta,
настрои ме май твърде носталгично,
че се реших дори да пиша.
Е, била е, е и ще си бъде
другарска сбирка на софийския таван -
кому каквото е потребно там намира -
списания стари, книги, гаджета,
дори любов...
А аз съм си и от децата на цветята,
на революцията сексуална,
така ги жаля днешните за този Спин...
Но не това вълнува ми душата -
това са стари спомени, макар любими,
те за майтапи само са пригодни
и за фукня пред нашите наследници,
че какво ли знаят те за старите
и славни ,многоцветни времена!
Аз спомням си годините студентски,
които бяха вчера - преди 2-3 века,
таван уютен, спорове горещи
за Лок, за Юм, за Сартър и за Кафка,
за Роб Грийе, за Люк Годар и за Белмондо,
за лекотата непосилна на битието.
Така подготвихме се, оцеляхме
във блатото, където цопнахме житейски.
Призвание, кариера и деца - изпълнено
и ето ни - кой мъж или жена загубил,
колеги мили,близки и далечни,
седим пред компа/от сина ми дар/
и гледаме как този свят върви.
И радвам се, най-искрено ви казвам,
че виждам мислещи тръстики
във вечното и безпросветно блато,
което май по- страшно е от вчера.


Благодаря за вниманието и God bless you, my friends! Този купон ми харесва!!!

цитирай
44. veselinvalev - ПОЕТИЧЕСКИЙ БОДИЛ
09.03.2009 12:12
А, diletant, недей така,
смърдиш си ти - но ароматно.
Я да се връщаш тук обратно.
Че слово поетическое без тебя,
е като каба поляна без тръня.
Що ще магарета пасът,
ако бодил не е изправил рът?
цитирай
45. diletant - Красивите цветя са паяжина бяла, ...
09.03.2009 13:15
Красивите цветя са паяжина бяла,
искряща утрин с блясък на сапфири,
но слънцето, щом наближи превала,
пленен щурещ, във нея сетна песен свири.

Бодилите в полето пък са войните на Бога,
със копията си - безмълвна стража.
Защо тогава, Господи, е таз прокоба,
че те пробождат ни, а ти пък ни наказваш...










цитирай
46. veselinvalev - diletent И ШУРЕЦ
09.03.2009 14:46
diletent И ШУРЕЦ

Висока топка вдигна, diletant,
как ще да отскоча аз до нея
хич не знам. Цветя и паяжина
бяла. И блясък на сапфири,
пленен щурец, а песен свири...

Ох, и бодил в полето, висок до Бога,
как да го стигна аз? Не мога.
За мене много тук високо стана
прокоба ме пробожда, люта рана

отвори се в небето ми антично,
не знае то за дупката озонова
в сърцето, където слънцето
опасно свети. Където мир

и разум са заети война да чинят
сред людете, сред толкова цветя
и маргаритки, паякът муха си свива
в паяжина бяла. И не за друго,

а да оцелява. А черна е съдбата
на поета. Не вижда в мрака той,
надежда губи във куплета, шурец
пленен му свири: “Свири, приятелю -

му казва – пленен съм аз във твойта
пазва. Във твоето сърце аз пея
за туй, “що любя, тача и милея”,
за туй що страдаме в душата

кога злина пристигне на земята,
когато светъл полъх няма. Мъка е.
А мъката голяма…”. Така ми пее
мен щурецът, пленен от стих, от песен,

и виждам себе си отнесен, там
високо в тъмнината, дето бездна е,
и няма нищо под нозете. И колебание
в душата ми се влива. Какво да правя,

викам си, тук не знам къде съм,
какво е, и каква е тази песен?...
Тогава Бог ми казва: “Не бой се,
аз съм с теб, а diletant ти свети

с туй полско цвете, и щурец в сърцето, -
за да преминеш тъмнината
и да откриеш ти света правдив,
където вечно свети Ни душата."


цитирай
47. diletant - "Блаженството на нищий духом"
09.03.2009 15:15
Да вземем да хортуваме си просто,
че май космичен стана много поста.

А що му трябва днеска на човека,
да крачи по праведната пътека?

Главица лук и сух комат,
а не коприна и брокат,

правдива дума, приятел стар,
а не привиден карнавал,

женица блага, детски смях,
а не прожектори и грях...

......................................

Попивах нявга далчевото слово,
затуй сега то вместо мен говори.
цитирай
48. veselinvalev - ЗА diletant И ЗАЛЕЗА
09.03.2009 15:53
ЗА diletant И ЗАЛЕЗА

То "залезът като домат е" -
то се знай. Ела по залез ти,
diletant, скъпи ми приятелю,
че имам “Ямболска мускатова”.
Много си отива тя с домата.

И Далчев ще е на софрата.
цитирай
49. eleonoraknyazheva - Елеонорче Тараторче:
09.03.2009 15:57
Ваш'та, господа е ясна:
лук, комат, и дрешка тясна
от младИте ви години
спомени за дните сини.
Аз пък тук се мъча с котка
що до вчера беше кротка,
ала днес като сирена
вие здраво в сутерена,
че разгонена, горката,
а пък моя милост смята,
че е още малка, клета,
да отглежда тя котЕта.
Тъй не се наспах нощеска,
станах с рошава прическа,
че ме буди час през час
любовчийката у нас...!



цитирай
50. diletant - Ти знаеш с Далчева сме спали, яли, ...
09.03.2009 16:07
Ти знаеш с Далчева сме спали, яли, пили,
по залез ще наденем интелигентските кокили,

за да преминем езерото му дълбоко,
след туй пък ще подкараме Набоков,

и Фройд ще нищим, и ще слушаме Росини,
докато срещнем изгрева с "Живял отец Мартини"....
цитирай
51. diletant - Привет, Княгиньо, тежък е пробл...
09.03.2009 16:18
Привет, Княгиньо, тежък е проблема,
невръстна котка, секс - каква дилема...

Не знам защо си спомних песен стара -
за малката девойка и за химикала:

"Когато бях малка,
лапнах писалка
и ми стана лошо.
Сега съм голяма
и лапам салама
и нищичко ми няма...."

цитирай
52. eleonoraknyazheva - :)
09.03.2009 20:00
Олеле, каква синусоида:
от салам до химикалче,
от Росини до Мартини,
и от Фройд до Далчев.
:)))
цитирай
53. zaw12929 - Мисля, че е страхотно! Обичам фи...
09.03.2009 22:30
Мисля, че е страхотно! Обичам философията!!!
Чета и ... страхотна дискусия/ Затова е Инрернет. Идеите се доразвиват, за наше добро! Цивилизацията няма ход назад!
цитирай
54. diletant - За малко да пропусна синусоидата
10.03.2009 12:16
Не, Княгиньо, мисля, че това не е синусоида. Както би казал литературоведът: "Тематично разноликите на пръв поглед поетични текстове следват логиката на така наречените "люлеещи се стилове" на Дмитрий Чижевский (чрез нея той илюстрира как естетическата нормативност в отпределен исторически континиум се оттласква от предхождащата я и този процес се повтаря "трионобразно" ). Чрез това, сякаш необосновано наслагване на методологически парадигми, авторът търси на междутекстово ниво експликация на душевните си терзания, "мятащи се" между профанното битие - салама, отец Мартини (това е известна битово-сексуална песничка), сексуалната неудовлетвореност на котката - и болезнената необходимост от интелектуално съпричастяване, визирана чрез Далчев, Набоков, Фройд и Росини".
цитирай
55. eleonoraknyazheva - :)
10.03.2009 16:11
След подобен дълбок и прецизен анализ, който буди възхищение и, несъмнено, дълбоко уважение,
обектът на речевия казус не може да остане глух към текста, който съществува и функционира комуникирайки. Като скромно допълнение, мога да добавя, че в стиха за малката, химикалката, макар и прозаична, се превръща в една лирична инвенция, прерастваща в салам, който макар на свой ред да се явява стресираща предметна метафора, ни показва, че битието на лирическата героиня преживява нов качествен скок и тя отваря очи за ново познание. А кулминацията е в поантата. Браво! ;)))))
цитирай
56. veselinvalev - Нивга стихващи овации
10.03.2009 16:43
Като един истински естет, мога само да се изправя на първий ред и и да аплодирам бурно eleonoraknyazheva, tili, diletant за изнесения от тях спектакъл на духа и импровизационни висоти на словото. Поклон, поклон, и цветя, цветя... Цялата зала е в бурни и нестихващи овации. В нивга стихващи овации...
("Нивга стихващи овации" -това го може само блоговото пространство. Да се включа и аз със скромен принос. Репортер на живо от залата - Вълев.)
цитирай
57. eleonoraknyazheva - Експлицирам
10.03.2009 16:55
бурен смях по хоризонтала и вертикала.;)))))
Радвам ви се.:))))
цитирай
58. diletant - Всъщност, за да се декодират &qu...
10.03.2009 16:56
Всъщност, за да се декодират "дремещите" в смисловите подмоли на текста значения, би трябвало да потърсим и други кодове за неговото разбиране. Мисля, че на структурално-семиотично ниво те са трудно откриваеми. Затова предлагам да си послужим с инструментариума на рецептивната естетика (имам предвид най-вече великолепното изследване на Wolfgang Iser - Der Akt des Lesens). Така чрез прагматиката - отношението на конкретния читател към текста - можем сякаш най-добре да отсеем акцентните му смисли. Според мен те са кодирани едно съвсем просто послание: Сексуалната култура на младите е от особено значение. Тя трябва да се възпитава от ранна детска възраст и в семейната, и в образователната среда, за да не се стига до използването на неподходящи средства при тайните сексуални игрички на подрастващите - в случая дефлорация с писалка, която може да доведе до до сериозни АГ проблеми. В нашия текст, това е избегнато и даже е довело до сериозен сексуален апетит, експлициран чрез сполучливата метафора "лапам салама", визираща насладата от френската любов, която лирическата героиня изпитва...
цитирай
59. diletant - Докато смислях последния си ком...
10.03.2009 17:00
Докато смислях последния си коментар, нещата са се "придвижили" двърде напред. Затова той стои сякаш извъндиалогично. Това беше отговор на ерудитското писание на Княжна.
цитирай
60. eleonoraknyazheva - "Не се гаси
10.03.2009 19:19
туй, ще не гасне", както е казал Поетът. ;)
Така неугасим е и прометеевският огън на diletant в дебрите на невежеството, което, почувствало тъмната си безпросветност, отстъпва все по-назад в мрака, оставяйки след себе си все повече пространство за светлината на истинското познание за живота, изкуството и... ъъъ... ,а бе аз за какво говорех? ;))))))))
цитирай
61. eleonoraknyazheva - Мълчанието на агнетата
10.03.2009 22:02
ли тук е настанало?
От думите събирам
каквото е останало.
Защо се умълчаха
лингвисти и поети?
Или вече от писане
ви болят стиховете?
;))))
цитирай
62. lubara - Е то бива поезия, бива шедьоври, ама туй е прекалено!
11.03.2009 08:04
Веско, Тили,
Елеонора и Дилетанте мили!
Отде у вас тез буйни сили
за таз поезия тъй сластна,
че чак и страстна,
така докосна ме връз старите кокили,
че стена втори ден, забравил острите бодили!
цитирай
63. veselinvalev - ЛЮБО
11.03.2009 10:29
ЛЮБО

Стени, стени, ти наш друже, Любо,
защото стон е нужен тука - на сърцето,
където
"Стани, стани, юнак балкански!"
свети,
за да събуди всички тез поети,
заврени по тавани, из мазета
и да ги възслави в интернета.
И стон и зов са нужни тука.
И мъка даже.
И в мъката – либоф.
цитирай
64. lubara - И туй Тили, много ме впечатли!
11.03.2009 10:56
Аз спомням си годините студентски,
които бяха вчера - преди 2-3 века,
таван уютен, спорове горещи
за Лок, за Юм, за Сартър и за Кафка,
за Роб Грийе, за Люк Годар и за Белмондо,
за лекотата непосилна на битието.
И радвам се, най-искрено ви казвам,
че виждам мислещи тръстики
във вечното и безпросветно блато,
което май по- страшно е от вчера.






цитирай
Търсене

За този блог
Автор: veselinvalev
Категория: Изкуство
Прочетен: 2073240
Постинги: 245
Коментари: 4521
Гласове: 15189
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031