Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.05.2023 12:14 - Имаш 5лв. в сметката, отиваш в магазина и си на -23лв.
Автор: nomadfamily Категория: Лични дневници   
Прочетен: 384 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Банката ми удържа някакви пари от сметката, и ми дава някакви нелогични цифри в основание, звучащи гръмко на английски. Мислят си, че аз като редови клиент, не ми се полага да зная тайнството на техните такси и лихви. За техен лош късмет пък, случайно и аз съм осчетоводявал банкови карти....И после ще ми възхваляват революционната идея на електронните пари. В какво се състои тя? Не я разбирам. Когато имаш книжни 5 лева в джоба, утре те пак са си 5 лв. Обаче ако са ти по сметката, току -виж някоя счетоводна програма, решила, че ти е настъпил падежа на "застраховка живот" по кредита и ти ги вземе 5-те левчета, че и те оставя на минус за после - ако дойде още нещичко. Ама тая застраховка живот, не е за нас - ако не дай си боже утре предадем богу дух, ами е за банката. Кое правителство по света позволява подобно отношение към клиента, стои безучастно, не взима мерки. Да не говорим, че с всеки изминал ден банките остават без служители и изобщо идеята на Буров е опростачена и се въргаля в прахта. Скоро, минаваме на електронни пари - крипто. Толкова ще са крипто, че и да си видиш, че имаш 5 лв. по сметката, станеш, облечеш се, отидеш до магазина да си взимаш хляб, даваш си картата и ти казват че "няма достатъчна наличност", защото някоя банка е решила да си вземе вноската по твоята застраховка "живот" по кредита (не говорим за лихва, нито главница). Бил съм част от тая система, започнах когато в България имаше истинско банкиране, учих се от най-добрите, витруозите в бранша. От тогава - до днес, всичко е стремително надолу. И нямаше да сядам да пиша, ако не ставаше въпрос за "нашите" пари, които толкова много сега ни трябват, когато салатата в ресторанта от 3 лв. стана 9 ( а официалната инфлация е 23%). Затова заведенията са празни, затова има хотели на Пампорово които въобще не са отворили тая зима. Защото имаме нужда от морал днес. И изобщо тая инфлация няма основание да съществува. Кое се вдигна - горивата се върнаха на предишните си нива, заплатите ли се вдигнаха? Кое? И защо ще вдигат (отново питам) ОЛП, като мярка срещу прегряване на икономиката, след като по центъра на Варна с почивен ден се търкалят само тръни по новите плочки, като в някой уестърн. Аз по-прегряла икономика не съм виждал - всеки си стои вкъщи и си брои стотинките за автобус, защото едно завеждане на детето на училище на ден вече струва 10 лева. От кое прегря тази икономика, че трябва да бъдат вдигани лихвите на хората по някои ипотечни кредити с по 600лв/ мес (главница+лихва)? 82% от българите не можаха да отидат на курорт тази зима. Не че са некадърници в работата си, не че са мързеливи, просто заплатите им не се вдигнаха 3 пъти както салатата в ресторанта.



Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: nomadfamily
Категория: Туризъм
Прочетен: 210130
Постинги: 109
Коментари: 34
Гласове: 320
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930